ΝΕΑ ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ ΦΕΛΛΟΥ

Νέα και Παράξενα-Σελίδες εναλλακτικής πληροφόρησης και ειδήσεων-alternative informations

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ -DELPHI TECHNIQUE

Posted by satyrikon στο 12 Νοεμβρίου, 2007

ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ «ΓΙΩΡΓΟ ΑΛΛΑΞΕ ΤΑ ΟΛΑ» ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΦΟΡΤΕ ΤΟΥ Ο ΓΑΠ ΦΡΟΝΤΙΣΕ -ΠΑΡΑ ΤΑ ΟΣΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΜΑΡΤΥΡΟΥΝ- ΝΑ ΤΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΟΛΑ.

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΔΗΛΑΔΗ?

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ DELPHI TECNIQUE ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ RAND CORPORATION ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ.

ΕΤΣΙ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΩΝ «ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ» ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑΞΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗΝ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ.

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ DELPHI TECNIQUE ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ Ο ΟΡΟΣ «ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΤΗΤΑ» «ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ» ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ.

ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΥΤΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΔΗΓΕΤΕΙΤΑΙ Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, Ο ΛΑΟΣ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ MATRIX ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΣΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ.

ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΑΠ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ.

ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΣΑΝ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΠ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΤΟΥ.

ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΕΙ ΩΣΤΕ ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ ΤΗΝ «ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ RAND CO.

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ΜΙΑ ΠΡΟΚΑΤ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ Ο ΓΑΠ ΕΙΧΕ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΜΑΖΩΝ.

ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ «ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΟΜΜΑ» ΠΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ «ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ» ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ.

ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΨΗ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΣ ΘΑ ΣΥΝΤΙΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ.

ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ , ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟΙ ΤΗΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΤΗΝ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ.

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ DELPHI ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ

1. The Use of the Delphi Technique in Problems of Educational Innovations

2. The Delphi Technique. What Is It?

3. FROM A REPRESENTATIVE REPUBLIC TO A PARTICIPATORY DEMOCRACY

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΣΤΟ GOOGLE ΒΑΖΟΝΤΑΣ

ΤΟ DELPHI TECHNIQUE ΣΑΝ ΚΛΕΙΔΙ.

23 Σχόλια προς “Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ -DELPHI TECHNIQUE”

  1. sofistis said

    Αυτό το πράγμα το μόνο καλό πού έχει να προσφέρει στη χώρα είναι να διασπαστεί και βλέπουμε..

  2. omadeon said

    Σατιρικέ με συνάρπασες και έκανα μία έρευνα. Βρήκα πράγματι αμέτρητες παραπομπές.

    Πάντως για να ακριβολογούμε, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στη «Μέθοδο Delphi» και στην «Τεχνική Delphi». Η πρώτη εμφανίζεται ακόμη και σε σοβαρά papers σαν μέθοδος πρόγνωσης γεγονότων κάτω από συνθήκες (1) έλλειψης πληροφορίας, (2) εξάρτησης από ειδικούς (που οργανώνουν τη «συνεδρία Delphi») και (3) ύπαρξη ενός κοινού που απαντάει σε ερωτηματολόγια, κλπ. κλπ.

    Η «Τεχνική Delphi» όμως… πληρεί τις προϋποθέσεις για να εξάψει και την πιο τολμηρή παρανοϊκή φαντασία, και αποτελεί προπαγανδιστική στρατηγική εξουδετέρωσης αντιφρονούντων, μέσω διαφόρων «κόλπων» κάποιου ομιλητή προς το κοινό. Μάλιστα δεν είναι κάτι πολύπλοκο ή άγνωστο. Λίγο-πολύ λογικό και γνώριμο μου φάνηκε, αφού χρησιμοποιήθηκε… ακούσια από φανατικούς δημαγωγούς π.χ. στα παλιά φόρουμ του διαδικτύου της δεκαετίας ’90 (ή μερικές φορές ακόμη και σήμερα).

    Γεγονός είναι πάντως, ότι (σε γενικές γραμμές) έχεις μάλλον δίκιο, για να μην πω απόλυτο δίκιο.

    Το νέο πρόβλημα που απόκτησα διαβάζοντάς σε, Σατιρικέ, είναι τώρα… έμπλεξα να ψάχνω κι άλλα στοιχεία, ενώ ταυτόχρονα οφείλω να είμαι αντικειμενικός. Γενικά τέτοιες τεχνικές σεμιναρίων, ακόμη και με τις καλύτερες των προθέσεων, βρωμάνε. Κάποτε εθεωρούντο σοβαρές επιστημονικές τεχνικές, και η επακριβής σχέση τους με το ίδρυμα Rand είναι κάτι που αναγκάστηκα να ερευνήσω… εξ αιτίας σου! 🙂
    Πάντως.. .χαλάλι σου. ΗΔΗ σκέφτομαι κάποια… αντίδοτα. Προφανέστατα, οι μέθοδοι αυτές είναι προϊόν μιας άλλης εποχής, χωρίς διαδίκτυο και χωρίς τόση πολλή ανοιχτή σκέψη, κ.ο.κ.

    Επίσης με προβληματίζει η ΑΚΡΙΒΗΣ σχέση μεταξύ της «φιλοσόφου» Ayn Rand (που η PenguinWitch την βρήκε πολύ ξενέρωτη και συντηρητική – όπως κι εγώ) και της «Εταιρείας Rand». Ιδιαίτερα επειδή και Ελληνες φιλελεύθεροι μνημονεύουν την κυρία Rand, νοιώθοντας περήφανοι που τους επηρέασε!

    Ισως κάνω σε λίγο δεύτερο σχόλιο με τα links που ανακάλυψα, μετά από αρκετό φιλτράρισμα…

  3. omadeon said

    Y.Γ.
    Μικρή διόρθωση των προηγουμένων που είπα. Τελικά ΔΕΝ υπάρχει διαφορά μεταξύ «μεθόδου» και «τεχνικής» Delphi. Απλώς έπεσα πάνω σε κάποιες σελίδες που μιλάνε (μάλλον τυχαία) πιο επικριτικά για τη δεύτερη από όσο για την πρώτη. ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ θέμα. Επειδή είχα… πατέρα παρανοϊκό γενικά αποφεύγω τη συνομωσιολογία, αλλά αυτή τη φορά… ΧΛΩΜΟ το βλέπω να με ξεμπλέκω από δαύτην! 🙂

    Εννοείται ότι βρωμιάρηδες βρίσκει κανείς άπειρους και στην κορυφή του κόσμου μας χειρότερους. Το ότι συσκέπτονται με βρωμιές στο μυαλό τους και ότι τις υλοποιούν κιόλας, δεν αποτελεί και καμιά… «εξωπραγματική συνομωσία». Τη ΔΟΥΛΕΙΑ τους κάνουνε οι άνθρωποι… Business as usual. 🙂

    ΦΟΒΕΡΟ το τρίτο λινκ που έδωσες. Αρχικά δεν το είχα διαβάσει κι έψαχνα στο google.

    Το χειρότερο ξέρεις ποιό είναι; Νάναι κάποιος βλάκας επηρεασμένος από τέτοιες τεχνικές και να ΜΗΝ το ξέρει ούτε ο ίδιος, αλλά να έχει (στο μεταξύ) φτάσει και ΨΗΛΑ στην ηγεσία κάποιας ομάδας ή κόμματος. Βράσε όρυζα κι ετοίμασε κοτόσουπα! Και οι κότες στην κατσαρόλα θα μπουν αυτοβούλως!

  4. satyrikon said

    @omadeon
    Οπως φαίνεται έχουμε αρκετά κοινά σημεία συμφωνίας παρα το γεγονός οτι στην αρχη φάνηκε οτι διαφωνουσαμε κάθετα.
    Το θέμα delphi tecknique το είχα ψάξει εδω και 4 χρόνια αλλά φαίνεται οτι ήταν γραφτό του να το θυμηθώ τώρα και να το βγάλω.
    Μου είχε κάνει εντύπωση τότε…
    Επίσης μια άλλη τεχνική -αυτη όμως ειναι για επηρεασμό θετικής αποδοχής μιας ομιλίας-είναι η εκπομπή χαμηλών συχνοτήτων απο τους αεραγωγούς μιας αίθουσας που επηρεαζουν το νευρικό σύστημα των ακροατών για την θετική αποδοχή των απόψεων ενός ομιλητού.
    Σε ευχαριστώ για τον σχολιασμό σου…..
    Να σαι καλά….

  5. omadeon said

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1.
    Μπήκα στο site-directory του τρίτου συνδέσμου που δίνεις, Σ.
    Αυτό είναι εύκολο αν παραλείψεις το τελικό αρχείο «DELPHI.HTM».

    Δες ένα άρθρο τώρα με τίτλο «CONFLICT.HTM». Αν και λέει κάποια σωστά πράγματα, προσανατολίζεται σε μία κατεύθυνση μάλλον αντιδραστική, που για έναν προσεκτικό αναγνώστη είναι πολύ διαφορετική από εκείνη του «DELPHI.HTM». Αν το δει κανείς προσεκτικά, θα ανακαλύψει μέσα του τον ίδιο ιδεολογικό «ιό» με έναν που έχει προσβάλλει μεγάλο μέρος της Ελληνικής διανόησης, μία δαιμονοποίηση κάθε απόπειρας να καλλιεργηθεί Ανοιχτή Σκέψη και Ανθρωπισμός στα αμερικανικά σχολεία, σαν αποκλειστικά αρνητικής, σαν απομάκρυνσης των παιδιών από το ‘δρόμο του θεού’ και από το «δικαίωμα» των παιδιών τους να ΜΗ μάθουν τα παιδιά τους τη Σχετικιστική Διανόηση αλλά να παραμείνουν πιστά στα δόγματα των πατέρων τους και στη θρησκεία (που είναι απόλυτη, κλπ).

    Με προσεκτική ανάγνωση λοιπόν αυτού του άρθρου, μαθαίνει κανείς και για την… Ελλάδα.

    Σαφέστατα οι υπεύθυνοι της Παιδείας στην Αμερική δεν είναι άγιοι. Σαφέστατα έχουν και στόχους κοινωνικής και διανοητικής ένταξης των παιδιών σε κάτι που θεωρούν πιο σωστή η πιο χρήσιμο στη δική τους αντίληψη, αλλά μπορεί να είναι και λάθος (ή εν μέρει λάθος). Αυτό όμως δεν είναι και σοβαρή αιτία για να παρανοούμε ότι οι δάσκαλοι της ‘ανοιχτής σκέψης’ και της ‘σχετικότητας’ των εννοιών ή του ανθρωπισμού είναι διάολοι, βαλτοί για να διαφθείρουν τα καλά παιδιά στα σχολεία!

  6. omadeon said

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2.

    Πολύ ενδιαφέρον βρήκα επίσης το γεγονός, ότι ορισμένα φαινόμενα που περιγράφονται (πολύ δικαίως) σαν αρνητικά, όπως η τεχνική Delphi, έχουν και τις… θετικές τους όψεις. Θα σου πω ένα ΠΟΛΥ απλό παράδειγμα. Αν η ίδια τεχνική χρησιμοποιηθεί για να γίνει ευκολότερη εκμάθηση μιας Μαθηματικής η Επιστημονικής θεωρίας, τότε… ΟΥΤΕ ΓΑΤΑ ΟΥΤΕ ΖΗΜΙΑ. Δηλαδή δεν είναι το ίδιο πράγμα ο χειρισμός πολιτικών ή κοινωνικών απόψεων με τον (εκπαιδευτικό) χειρισμό μαθητών που πρέπει να μάθουν καλά κάποιο θέμα. Βέβαια, εδώ ΠΑΛΙ έχω αντιρρήσεις ως προς την αποτελεσματικότητα τέτοιων μεθόδων ακόμη και με «καλό σκοπόπ» όπως τον περιέγραψα. Διότι… απλούστατα, αν έχει εθιστεί κανείς σε τέτοιες μεθόδους, κάποια στιγμή χρησιμοποιούνται και για του «πλύνουν» το μυαλό από ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ απόψεις!

    Τελικά, εκείνο που λείπει (και το ψάχνω) είναι όχι μόνο τρόποι αντίστασης σε τέτοιες μεθόδους, αλλά και εναλλακτικοί τρόποι συντονισμού πληθών και ομάδων ανθρώπων έτσι ώστε πραγματικά να διευρύνουν την αντίληψή τους, να επικοινωνήσουν σωστά και να καταφέρουν μια υγιή διαδικασία συλλογικής δουλειάς, κάτι που άλλωστε ΠΡΕΠΕΙ να γίνει αν ποτέ υλοποιηθεί η «άμεση δημοκρατία».

    Δηλαδή, για την ψεύτικη ‘συμμετοχική δημοκρατία΄ (που ξεσκέπασες) δεν έχουμε πια ψευδαισθήσεις ότι είναι φτιαχτή και αποχαυνωτική. Αλλά για την πραγματικά ΑΜΕΣΗ δημοκρατική διαδικασία και επικοινωνία δεν έχουμε παρά ελάχιστα πρότυπα μαζί με υπερβολικά αφηρημένες γενικές αναλύσεις.

    Αν θέλουμε να νικήσουμε κάποτε, σε μία κατεύθυνση συλλογικής ελευθερίας, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ΟΧΙ μόνο αντίδοτα (για όσα καταγγέλλεις) αλλά και ΘΕΤΙΚΕΣ τεχνικές με άλλους σκοπούς!

  7. omadeon said

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ 3

    Το προφανές αλλά και φρικιαστικό για όποιον κάνει τον κόπο να ασχοληθεί με όλα αυτά, είναι ΠΟΣΟ η μέθοδος delphi, και άλλες παρόμλιες (πως το «Total Quality Management», στο αρχείο CONTROL.HTM), ταιριάζουν απόλυτα και με τα Μ.Μ.Ε. (τηλεόραση κυρίως)!!! Δηλαδή, μέθοδοι κομμένες και ραμμένες για τον μαζικό έλεγχο του τηλεοπτικού κοινού σήμερα. Δεν γίνονται μάλιστα εντελώς συνειδητά, αν σκεφτούμε ότι η πλύση εγκεφάλου π.χ. στο μυαλό της Δρούζα μπορεί να φταίει περισσότερο από την ΙΔΙΑ τη Δρούζα για κάποια κατάπτυστη εκπομπή της.

    Αυτό μπορεί βέβαια στη χώρα μας, συγκεκριμένα, να οφείλεται στο απλό γεγονός ότι οι περισσότεροι «διευκολυντές (facilitators – όπως αναφέρονται) δεν έχουν απαραίτητα υποστεί μια συνειδητή και πλήρη μύηση σε τέτοιες μεθόους, αλλά μία μη-απόλυτα συνειδητή και καθόλου πλήρη ψευτο-μύηση, σε μεθόδους που εφάρμοσαν ΑΛΛΟΙ πάνω στους ίδιους…

  8. satyrikon said

    @omadeon
    Έπισημαίνω ιδιαίτερα την άποψή σου για την ΑΝΕΣΗ Δημοκρατία και την Θετικη προβολή μεθόδου/ων πραγμάτωσής της.
    Η Αμεση Δημοκρατία αποτελεί ζητούμενο που συμβαδίζει με το επίπεδο-νομίζω-μόρφωσης του λαού ώστε να μπορεί αυτός να σταθμίζει -έστω μεσα απο τον ατομικό υποκειμενισμό- και να αντιλαμβάνεται την αντικειμενική πραγματικότητα,και να μην αποδέχεται άκριτα η λόγω αδιαφορίας η αποχαύνωσης ότι «λάμπει»

  9. omadeon said

    Σατυρικέ συμφωνώ με την αναγκαιότητα να ανεβάσουμε το επίπεδο αυτό. Πιστεύω ότι μας παρέχεται ΗΔΗ η δυνατότητα να ανεβάσουμε το επίπεδο αυτό, μέσω του διαδικτύου και όσων μαθαίνουμε μέσω αυτού, αλλά ΕΠΙΣΗΣ μέσα από την συνειδητή προσπάθεια για καλυτέρευση της δικής μας επικοινωνίας, σαν «σύνεδροι» στο διαδίκτυο. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα «ελιτισμό» αλλά μόνο με τη θετική έννοια, εκείνη του σχηματισμού μιας κριτικά σκεπτόμενης διαδικτυακής κοινότητας που ‘δεν μασάει’ όσα λένε τα κλασσικά ΜΜΕ, και ενίοτε παρεμβαίνει θετικά για να επηρεάσει και την ευρύτερη κοινωνία. ΑΥΤΟ κάνουμε κι εμείς, βέβαια! 🙂

  10. ritsmas said

    κριτικά σκεπτόμενη διαδικτυακή κοινότητα ! Ωραίο ακούγεται, αλλά γιατί εχω την αισθηση ότι είμαστε εκτός πραγματικότητας; Οταν ο Καββαθάς ήταν συμβουλος στο Δημαρχο Τριτση, ειχε προτείνει να αγοραστούν μικρά διθέσια αυτοκινητάκια, υβριδικά μάλιστα, τα οποία ο πολιτης θα μπορούσε να τα νοικιάζει και να κανει τις δουλειες του στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας. Τον κοιταξαν καλά, τον ξανακοιταξαν, τον κτυπησαν στη συνεχεια στην πλατη και του είπαν : Δεν είναι τίποτα, θα σου περάσει.

    Νομίζω ότι το ίδιο θα ισχυσει και στην περίπτωση του διαδικτύου. Είναι τοσο πολυσυλεκτικό από πλευράς θεσεων και ύφους εργαλείο, ώστε να τυχόν σχηματιστεί καποια ελίτ, θα μπει στο στόχαστρο των υπολοίπων με το χειρότερο τρόπο. Και ξερετε, όταν αρχίζουν οι ανωνυμιες κλπ δεν ξερουμε πού να κρυφτούμε… Νομίζω ότι ο καθενας πρέπει να προσπαθεί μεχρι εκεί που μπορεί και ανάλογα με τις πραγματικές του διαθέσεις. Αν δηλαδή θέλει να παραμείνει στο διαδίκτυο, αν το είδος ειναι γι αυτόν κατι απλώς διαδικαστικό, αν θεωρεί τον εαυτό του κομιστή ιδεών κλπ

    σας χαιρετω
    ριτς

  11. satyrikon said

    @Ριτς
    Η DELPHI TECHNIQUE και η RAND CO. δεν ειναι ουτε ανωνυμες ουτε δυστυχως εκτος πραγματικότητας.
    Ουτε πρόκειται για στόχευση κάποιας ελίτ.
    Αντίθετα αυτό όλα στοχεύουν τον έλεγχο του λαού.

  12. ritsmas said

    Προφανώς κι ειναι κάπως έτσι τα πράγματα. Αλλά δεν σημαίνει ότι θα μας πάρουν φαλάγγι. Είναι κάτι που δεν το πιστεύω εύκολα και συνήθως το πολεμώ με νυχια και με δόντια.

  13. omadeon said

    Κυρία Ρίτσα ε, δεν είναι δα και το ίδιο πράγμα, τα διθέσια μικρά αυτοκινητάκια με το… διαδίκτυο.
    ΜΗΝ κοροϊδευόμαστε. Αυτή τη στιγμή ένα blog έχει δυνατότητες πολλαπλάσιες από πολλά μέσα μαζί.
    Η εποχή της κυριαρχίας της τηλεόρασης τελειώνει. Το διαδίκτυο γίνεται το κυρίαρχο μέσο.

    Σατυρικέ αν θέλεις έμπνευση για τα άρθρα σου δες αυτό εδώ, ΟΜΟΒΡΟΝΤΙΑ από χρήσιμα links:
    http:/www.dieoff.org

    Αφορά το peakoil αλλά μερικά από τα καλύτερα άρθρα είναι πολιτικο-οικονομικά.

  14. omadeon said

    sorry,
    http://www.dieoff.org

  15. satyrikon said

    @omadeon
    Πραγματικά είναι ομοβροντία !!
    Σε ευχαριστώ πολύ!

  16. omadeon said

    Νάσαι καλά σατυρικέ μου, νάχουμε κι εμείς υλικό να… σατυρίσουμε (όλους αυτούς τους γελοίους που ρίξανε τον πλανήτη σε τέτοιο χάλι).

    Μερικές φορές τα παραλέω, και… το ξέρεις! Πάντως, αν μιλάμε για άμεση δημοκρατία είναι όντως πολύ διαφορετικό πράγμα από την κίβδηλη… ΡΑΝΤική – συμμετοχική.

    Στο δικό μου ιστολόγιο σχολίασε τις τελευταίες ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος (Zalmoxis), και αναφέρθηκε και στα θέματα δημοκρατίας και συναιτεριστικότητας, με βάση έναν φιλόσοφο που είχα ξεχάσει τον Saint Simon. Να μην ξεχνάμε και το θετικό (όσο και ουτοπικό)!

  17. Λοιπόν έχω εντυπωσιαστεί από την απέραντη ψυχωτική αρθρογραφία σας. Εξ άλλου 2 μεταξύ σας μιλάτε όλο κι όλο. Για όλα όσα λέτε σας έχω 850000 απαντήσεις. Α ξέχασα τους είχαν ομαδικά μαστουρώσει στον ύπνο τους μέσω του air condtion. Σούπερ.
    http://koukios.wordpress.com

  18. satyrikon said

    @Koukios
    Φαίνεται οτι η προσωπολατρεία είναι ιδιον χαρακτηριστικό σου.
    Εχεις μια αλαζονεία που έχει να κάνει με την ψυχοσωματική ασθενεια του κατεχοντος την εξουσία.
    Ο διάλογος για σας είναι εμόδιο στις επιδιώξεις σας.
    Και βέβαια η καθεστωτική αλαζονεία της εξουσίας σας εφαγε.
    Με αυτά τα μυαλά οχι εξουσία δεν θα δείτε αλλά θα χασετε και το κόμμα σας.

  19. omadeon said

    ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ αλαζονεία μιλάμε. ΒΛΗΤΟ εντελώς ο Πασόκος. Αλλά το μηχανάκι του να δουλεύει στο φουλ, αν είδες Σατυρικέ τι ΤΟΝΟΥΣ κάθεται και γράφει. Κι αυτά που γράφει δεν είναι απαραίτητα ανοησίες. Απλώς, μετά τα βάζουν όλα μαζί στην αλεστική μηχανή που βγάζει κιμά με «ΘΑ», που καταλήγει σε κεφτεδάκια και χάμπουργκερ.

  20. satyrikon said

    @omadeon
    τον πειραζει που συζητάνε δυο λεει.
    Προφανώς και δεν καταλαβαίνει τι συζητάμε-ας γίνω λίγο εγωιστης-
    αλλα και δεν διαβασε το τι γραφουμε.

  21. Για ποικιλία στη θεματολογία
    καταθέτουμε τα παρακάτω:

    ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
    http://www.epithesh.blogspot.com
    http://www.globala.blogspot.com
    http://www.picturesforwords.blogspot.com
    http://www.infonewhumanism.blogspot.com
    e-mail: prodial21@gmail.com

    Ο ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 21ουΑΙΩΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ
    Κώστας Λάμπος
    Λόγος περί Ουμανισμού-Ανθρωπισμού , με την έννοια της ‘ηθικής’ της εκάστοτε άρχουσας τάξης, της ‘φιλανθρωπίας των αρχόντων’, της ‘παιδείας’ κ.λπ., γίνεται από την κλασική αρχαιότητα, το σκοταδιστικό χριστιανικό μεσαίωνα, τα απολυταρχικά και φασιστικά καθεστώτα, μέχρι και την Pax Americana, που με τους ‘ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς’ της θέλει να επιβάλλει την παγκοσμιοποίηση του κεφαλαίου .
    Ο Μαρξ αντέταξε, απέναντι στην αφηρημένη έννοια του υποκριτικού ‘ουμανισμού’ των εξουσιαστών, την έννοια του «συγκεκριμένου, του εμπράγματου Ουμανισμού», η αναζήτηση του οποίου θα μπορούσε να οδηγήσει τους εξουσιαζόμενους στην απελευθέρωση και τον άνθρωπο στην αληθινή ανθρώπινη φύση του. Ο Heidegger μίλησε για τον «Ανθρωπισμό του Είναι», όπου όμως «ο άνθρωπος νοείται όχι ως σχεδιάζων (Entwerfender), αλλά ως σχεδίασμα (Entwurf)».
    Επειδή είναι προφανές πως ο Χάιντεγκερ αναφέρονταν στο ‘καπιταλιστικό είναι’, όπου ο άνθρωπος είναι ‘σχεδίασμα’, δηλαδή αντικείμενο εκμετάλλευσης, ενώ ο Μαρξ αναφέρονταν στον Ουμανισμό, όπου ο άνθρωπος θα είναι ο ‘σχεδιαστής’, δηλαδή το υποκείμενο της ιστορίας του και ο διαμορφωτής της αληθινής φύσης του, γι’ αυτό προτείνουμε να ξεκινήσουμε την αναζήτηση της φύσης και του χαρακτήρα του Νέου Ουμανισμού, του Ουμανισμού του 21ου Αιώνα από την προσέγγιση του Μαρξ, που αντιλαμβάνονταν τον Ουμανισμό όχι απλά ως ένα μεταβατικό μετακαπιταλιστικό ‘κοινωνικό σύστημα’, αλλά ως κάτι πολύ σημαντικότερο, ως ένα Νέο Οικουμενικό Πολιτισμό.
    *
    Πριν από μερικές δεκαετίες το επίκαιρο ερώτημα-κραυγή ήταν: ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ή ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ; Έκτοτε ο τότε ‘υπαρκτός σοσιαλισμός’ δεν έκανε, δυστυχώς, όπως πολλοί περίμεναν, ένα βήμα μπροστά, αλλά έκανε δύο βήματα πίσω και βρέθηκε στη θέση του μανιακού καπιταλισμού. Αντίθετα η βαρβαρότητα έκανε, από τότε, κάμποσα βήματα μπροστά και βρίσκεται σήμερα στη φάση της άγριας νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και του ηγεμονικού αμερικανισμού.
    Το αποτέλεσμα αυτών των εξελίξεων οδήγησε την Ανθρωπότητα στο πιό κρίσιμο δίλημμα της ιστορίας της: Να συνεχίσει να εμπιστεύεται τον καπιταλισμό, που της υπόσχεται να την οδηγήσει ακόμα πιό βαθιά στη βαρβαρότητα, ή να τον ξεπεράσει, όπως έκανε μέχρι τώρα, στη βασανιστική διαδρομή της, με κάθε αντίστοιχο εκμεταλλευτικό σύστημα και να αναζητήσει νέους τρόπους κοινωνικής, τοπικής και οικουμενικής, συμβίωσης των ανθρώπων και των Λαών.
    Όλο και περισσότερο γίνεται πιά κατανοητό, πως αυτός ο μανιακός, ο απάνθρωπος και συνειδητά καταστροφικός καπιταλισμός που διαπράττει καθημερινά εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας και του Πολιτισμού, πρέπει να δώσει τη θέση του σ’ έναν καλύτερο κόσμο, πράγμα που προϋποθέτει:
    • 1. Ανατροπή κάθε μορφής σκοταδισμού με την ανάπτυξη ενός κινήματος Νέου Διαφωτισμού, που θα οδηγήσει στην κοινωνικοποίηση της γνώσης και των επιστημών, στη διαμόρφωση μιάς νέας αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης και στην ανάπτυξη μιάς νέας ατομικής, κοινωνικής και οικουμενικής συνείδησης που θα εκφραστεί με ένα ρωμαλέο, ριζοσπαστικό, αντικαπιταλιστικό, οικουμενικό ουμανιστικό κίνημα.
    • 2. Σταδιακή κατάργηση κάθε εξουσιαστικής και εκμεταλλευτικής δομής και των αντίστοιχων θεσμών, με την ανάπτυξη της Συμμετοχικής με την έννοια της Άμεσης Δημοκρατίας και την κοινωνικοποίηση όλων των διαδικασιών λήψης των αποφάσεων, και
    • 3. Κατάργηση κάθε μορφής κοινωνικής ανισότητας, με την κατάργηση κάθε μορφής ιδιοκτησίας πάνω στα μέσα παραγωγής και με την κοινωνικοποίηση όλων των μορφών του οικουμενικού πλούτου και όλων των διαδικασιών παραγωγής και διανομής των υλικών και των πνευματικών αγαθών.
    *
    Με αυτές τις βασικές προϋποθέσεις η Ανθρωπότητα θα καταφέρνει να ξεπερνά σταδιακά τον καπιταλισμό, σε όλες τις πιθανές εκδοχές του, να απελευθερώνει διανοητικές και κοινωνικές δυνάμεις και να αξιοποιεί τις σύγχρονες ασύλληπτες δυνατότητες που θα της επιτρέπουν να οραματίζεται και ταυτόχρονα να χτίζει ένα καλύτερο κόσμο στα πλαίσια ενός Οικουμενικού Ουμανιστικού Πολιτισμού.
    Ο Μαρξ, στον οποίο πολλοί βιάστηκαν να φορτώσουν το τερατούργημα του κρατικομονοπωλιακού καπιταλισμού και λάθρα βαφτισμένου ‘σοσιαλισμού ή κομμουνισμού’, έδειξε στην Ανθρωπότητα τους όρους εξέλιξης των κοινωνιών και τους νόμους ανάπτυξης των κοινωνικών συστημάτων και ιδιαίτερα του καπιταλισμού. Ο Μαρξ δεν ήταν ‘προφήτης’ και γι’ αυτό έγραψε ελάχιστα για τη μετακαπιταλιστική πορεία της Ανθρωπότητας, για το Σοσιαλισμό, τον Κομμουνισμό και τον Ουμανισμό. Ο Μαρξ, όπως και κάθε άνθρωπος που ζει και γνωρίζει τον καπιταλισμό, ξέρει πως δεν πρέπει να είναι και επιθυμεί κάπως διαφορετική να είναι η αυριανή κοινωνία. Το πως όμως θα είναι η αυριανή κοινωνία θα το αποφασίζει η ίδια, σε συνδυασμό με τη δράση ή την αδράνεια άπειρων παραγόντων που συνδιαμορφώνουν τη δυναμική του κοινωνικού πεδίου και το ‘γίγνεσθαι’. Ανάμεσα στις ελάχιστες θέσεις του Μαρξ για τη μετακαπιταλιστική πορεία της Ανθρωπότητας, συγκαταλέγεται και η παρακάτω:
    «Το ξεπέρασμα του Θεού είναι το γίγνεσθαι του θεωρητικού Ουμανισμού…,το ξεπέρασμα της ατομικής ιδιοκτησίας…είναι το γίγνεσθαι του πρακτικού Ουμανισμού…, (και τα δυό μαζί) προϋπόθεση απαραίτητη για τον θετικό Ουμανισμό» .*
    Προσωπικά εκτιμώ πως καλύτερο οδηγό δεν θα μπορούσε να βρει η Ανθρωπότητα για να εκφράσει την αγωνία και τους αγώνες της για μιά Νέα Ελευθερία, για έναν καλύτερο κόσμο. Φιλοσοφήστε το και καταθέστε τις απόψεις σας, σ’ αυτό το διάλογο.
    1. Μαρξ Καρλ, Χειρόγραφα 1844

  22. […] Δημοσιεύθηκε από satyrikon στο Δεκεμβρίου 16, 2009 Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ -DELPHI TECHNIQUE […]

  23. […] είναι η μαγική λέξη που παραπέμπει στην απάτη της Συμμετοχικής Διαδικάσίας και στην Τεχνική DELPHI η οποία αποτελεί προιόν της RAND CORPORATION και η οποία […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: